nawilżona skóra

Na stopień nawilżenia skóry wpływa wiele czynników. Jednym z nich jest codzienna pielęgnacja i rodzaj używanych preparatów nawilżających.

Istotne są jednak również takie czynniki bezpośrednio oddziałujące na skórę jak wiatr, słońce, wahania temperatury, wilgotność powietrza, stres, niedobór snu i niezdrowa dieta.
W Polsce aż co druga kobieta ma niedostatecznie nawilżoną skórę, pomimo regularnego stosowania kremów i balsamów nawilżających. Niedostateczne nawilżenie głębokich warstw skóry skutkuje utratą elastyczności, szybszym pojawianiem się zmarszczek i mniejszą odpornością na czynniki zewnętrzne. Warto wiedzieć, jakie kroki podjąć, aby skóra nie była odwodniona.

Krok 1. Pij.

Z badań wynika, że polki nadal zdecydowanie zbyt mało piją. Pamiętajmy, że odwodnieniu organizmu sprzyja nie tylko wysoka temperatura powietrza latem, ale również mroźna pogoda zimą, długotrwałe przebywanie w klimatyzowanych pomieszczeniach oraz intensywny wysiłek fizyczny. Przez cały rok powinniśmy wypijać około 2 litrów wody dziennie. Najlepiej popijać ją w małych ilościach, a często, przez cały dzień. Sięganie po coś do picia, dopiero, gdy bardzo dokucza nam pragnienie to duży błąd. Skóra przy niedoborze wody w organizmie odwadnia się bardzo szybko. Komórki tracą turgor i jędrność, cera staje się poszarzała i zmęczona, a zmarszczki bardziej widoczne. Kiedy jesteśmy odwodnione, nie pomoże nawet najlepszy kosmetyk nawilżający, ponieważ większość wody znajduje się w głębszych warstwach skóry, do których krem nie dociera.

Krok 2. Dostarczaj skórze witamin.

Kluczowe dla zachowania zdrowia skóry są witaminy A oraz E. Bez nich skóra traci jędrność i łatwiej ulega odwodnieniu. Aby temu zapobiec, zadbaj o odpowiednią podaż tych cennych rozpuszczalnych w tłuszczach witamin. Znajdziesz je w pestkach słonecznika, dyni, orzechach, awokado, oliwie z oliwek, dyni, marchwi i innych pomarańczowych warzywach i owocach oraz tłustych rybach morskich. Jeśli Twoja skóra jest mocno odwodniona, możesz zastosować kurację doustnym suplementem diety zawierającym witaminy A oraz E. Z badań wynika, że już po 6 tygodniach stosowania takich preparatów u 90% kobiet widoczna jest znaczna poprawa w wyglądzie cery. Jednak dla uzyskania najlepszych efektów, kuracja powinna potrwać około 3 miesięcy.

Krok 3. Stosuj specjalistyczne preparaty nawilżające.

Przy bardzo wysuszonej skórze zwykłe drogeryjne kremy do twarzy i balsamy nie wystarczą. Powinnaś zacząć stosować specjalistyczne preparaty apteczne, które pomogą odbudować naruszoną naturalną warstwę ochronną naskórka. Jest to szczególnie ważne zimą, gdy ze względu na centralne ogrzewanie w pomieszczeniach oraz mróz i wiatr na dworze, skóra łatwiej ulega wysuszeniu. Jeśli masz cerę suchą zastosuj emolienty, czyli preparaty nawilżająco- natłuszczające, które stworzą na powierzchni naskórka cienką warstewkę ochronną; z kolei, jeśli masz cerę tłustą, sięgnij po bogate, ale nie mocno tłuste preparaty nawilżające i odżywcze.
Wiele z nas jest przekonanych o tym, że problem niedostatecznego nawilżenia skóry, dotyczy tylko osób z cerą suchą. To nieprawda- skóra mieszana i tłusta równie często bywa odwodniona. Paradoksalnie produkuje ona wtedy jeszcze więcej sebum, co prowadzi do zatykania porów, powstawania zaskórników i większej niż zwykle liczby niedoskonałości. Warto więc zadbać o kompleksowe nawilżenie cery, aby był a zdrowa i promienna bez względu na porę roku.

3 kroki do dobrze nawilżonej skóry
4.7 (93.33%) 3 votes

Sprawdź również inne wpisy: